Araçlarda farların veya radyonun açık unutulması, aküyü tüketerek, marş basmayı zorlaştırır veya imkansız kılar. Bu gibi durumların önüne geçmek için ELO İkaz Buzzerleri üretilmektedir. 5 terminale sahip ELO İkaz Buzzerleri ilgili terminale voltaj uygulandığında ikaz sesi üreterek sürücüyü uyarma özelliğine sahiptir. Örneğin araç geri viteste, kemer takılı değil, el freni çekili, farlar açık gibi ikaz gerektiren pek çok durumda kullanabilen 4 Sesli ELO İkaz Buzzerlerinin 3 Sesli ELO İkaz Buzzerlerinden (203.107.004 ve 203.107.010) en büyük farkı, köprü değişikliği yapmadan farklı sesler üretebiliyor oluşudur. Ayrıca, aracın farklı noktalarından gelen ikazların sürücüyü uyarması istenen durumlarda ELO 3 Sesli İkaz Buzzerlerinden birden fazla kullanmak gerekirken, 4 Sesli İkaz Buzzerleri 4 ikaza kadar tek ürünle istenen sonucu vermektedir. Yapılacak işleme göre bazı uygulamalarda tetik sinyali ile buzzer arasına röle bağlanması gerekebilir.
( - ) Tetik için Bağlantı
203.107.005 - 12V 76 dB
203.107.006 - 24V 76 dB
203.107.011 - 12V 90 dB
203.107.012 - 24V 90 dB
Ürün montajı için 30 numaralı terminal sigortası üzerinden ( + )'ya (203.107.005 12V / 203.107.006 24V) bağlanmalıdır. Bu bağlantı yapıldıktan sonra istenilen ikaz noktası veya noktalarına göre ( - )'ye diğer 4 terminalden (85, 86 ,87, 87a) bir tanesine veya birden fazlasına bağlanabilir. Birden fazla ikaz için bağlantı yapılması halinde, ilk ikaza yol açan durumun giderilmesi halinde diğer ikazlar sıralı ile devreye girer. Başka bir anlatımla, hiç bir zaman birden fazla ikaz aynı anda uyarı vermez. İkaza sebep olan durum giderildikçe, (mevcutsa) diğer ikazlar sırasıyla sürücüye uyarı verir. Bu durumun istisnası 85 terminale bağlı olan ikazdır. 85 Terminal her zaman en düşük öncelikli ikazı temsil eder.
( + ) Tetik için Bağlantı ( 203.107.007 ve 203.107.008)
203.107.007 - 12V 76 dB
203.107.008 - 24V 76 dB
203.107.013 - 12V 90 dB
203.107.014 - 24V 90 dB
Ürün montajı için 85 numaralı terminal sigortası üzerinden ( - )'ye (203.107.007 12V / 203.107.008 24V) bağlanmalıdır. Bu bağlantı yapıldıktan sonra istenilen ikaz noktası veya noktalarına göre ( + )'ya diğer 4 terminalden (30, 86 ,87, 87a) bir tanesine veya birden fazlasına bağlanabilir. Birden fazla ikaz için bağlantı yapılması halinde, ilk ikaza yol açan durumun giderilmesi halinde diğer ikazlar sıralı ile devreye girer. Başka bir anlatımla, hiç bir zaman birden fazla ikaz aynı anda uyarı vermez. İkaza sebep olan durum giderildikçe, (mevcutsa) diğer ikazlar sırasıyla sürücüye uyarı verir. Bu durumun istisnası 30 terminale bağlı olan ikazdır. 30 Terminal her zaman en düşük öncelikli ikazı temsil eder.